Welk eten is goed voor de huid?

Dat ‘gezond eten’ belangrijk is om je lichaam optimaal te laten functioneren, weten we allemaal. Maar wist je ook dat wat je eet direct invloed heeft op je uiterlijk en je humeur? Wil je mooie sterke nagels, een puistloze stralende huid, een jong uitziend gezicht, glanzend en stevig haar en een goed humeur? Eet dan veel van onderstaande voedingsmiddelen!

Noten

Probeer iedere dag een handjevol noten te eten, omdat je op deze manier gezonde vetten binnenkrijgt. Ja je leest het goed; gezonde vetten. Deze vetten beschermen het natuurlijke collageen van je huid (dat wat de huid jong houdt) en zorgen voor een gezond en stralend uiterlijk. Noten bevatten veel vitamine B, die celvernieuwing bevordert en zorg voor een gladde, rimpelloze huid. Maar let er wel op dat je er niet te veel van eet, want je wilt natuurlijk niet alleen aan je huid denken maar ook aan je lijn!

Amandelen

Amandelen zijn echte vitamine E bommetjes. Mensen die genoeg vitamine E binnenkrijgen, hebben minder snel last van verbranding door de zon. Twintig amandelen per dag zijn voldoende om het beschermende effect te bereiken.

Zalm en tonijn

Zalm en tonijn bevatten beide de ongekend populaire Omega 3 vetten, die vaak ook in capsules verkocht worden omdat ze absoluut wonderen verrichten voor de huid. Ze bevatten tevens veel vitamine D, hierdoor ziet de huid er jeugdig uit en gezond uit. Veel beroemdheden zweren bij zalm en tonijn, en het resultaat mag er zeker zijn.

Yoghurt

Yoghurt bevat veel vitamine B, en zorgt voor een glanzende huid en mooi haar dat glanst. Het helpt tevens huidsverslapping tegengaan.

Groenten en fruit

We hebben allemaal talloze keren gehoord dat groente en fruit goed voor ons is, en niet voor niks! Wanneer fruit of groente vitamine C bevat, zal je niet alleen sneller genezen bij ziekte, maar zal je ook merken dat je huid veel sneller herstelt en glanst. Daarnaast voorkomt het rimpels, pigmentvlekken en andere ouderdomsverschijnselen. Vitamine C komt voornamelijk voor in citrusvruchten en in heel donkere groente, zoals broccoli en spinazie.

Tomaten

Dé groente in de strijd tegen uv-stralen zijn tomaten. Ze zitten boordevol lycopeen. Dit stofje helpt het lichaam om vrije radicalen, die vrijkomen door ultraviolette straling, op te ruimen. Zo kan de huid zich beter herstellen na schade door de zon. Vooral bewerkte of verhitte tomaten bevatten veel lycopeen. Het is dus verstandig om bij een bezoek aan een terras eens een tomatensapje te bestellen.

Bessen

Lekker, goed voor de lijn en vol flavonoïden: bosbessen of blauwe bessen. Flavonoïden zijn sterke antioxidanten die roodheid van de huid verminderen en ook preventief beschermen tegen schade door de zon. Deze antioxidanten zitten overigens ook in donkere chocolade, maar dit bevat natuurlijk ook veel suiker en vet.

Watermeloen

In watermeloen zit behalve lycopeen ook bètacaroteen. Bètacaroteen (provitamine A) is een antioxidant: het beschermt de cellen in het lichaam tegen vrije radicalen en helpt de huid ook om cellen die beschadigd zijn door de zon te herstellen. Bètacaroteen wordt in het lichaam omgezet in vitamine A, dat zorgt voor een gezonde opbouw van de huid en is ook nog eens goed voor het haar en ogen. Ook wortelen en mango’s zijn overigens rijk aan caroteen.

Water

Water voert gifstoffen af en zuivert en hydrateert het lichaam vanbinnen. Gifstoffen zorgen voor vroegtijdige huidveroudering en een vermoeid gevoel, dus het is van groot belang dat dee snel afgevoerd worden!
Een heerlijk glas fris drinkwater. De Acqua-Magic maakt het voor u door gebruik te maken van de lucht. Duurzaam, milieuvriendelijk en goedkoop.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s